NIEUWE SV650X OP DE EICMA:

Suzuki maakt het gamma compleet!

Suzuki heeft de afgelopen jaren een bijzonder sterk gamma opgebouwd. Dit jaar zet het een nieuwe stap met de introductie van de SV650X, een prachtige café racer op basis van de succesvolle SV650.

Het afgelopen jaar kreeg het gamma van Suzuki een sterke impuls met vier nieuwe naked bikes, de GSX-S750, de GSX-S125, de SV650 Scrambler en de SV650 Street Xtreme. Daarnaast werd ook de succesvolle V-Strom range vernieuwd, waarbij zowel de standaard als de nog avontuurlijkere XT-uitvoeringen van de V-Strom 1000 en V-Strom 650 werden herzien. Een zeer interessant nieuwtje was ook de aankondiging van een 250cc-variant, waarmee Suzuki ook de houders van een A2-rijbewijs een volwassen keuze in het Adventure segment krijgen. Ook A2-liefhebbers van supersportmachines werden niet vergeten: voor hen werd er een GSX-250R getoond, op basis van dezelfde, levendige tweecilindermotor die opwindende, zeer beheersbare prestaties biedt.

2018

Voor 2018 zet Suzuki een nieuwe stap in de vervolmaking van het gamma. Uiteraard begint dat met nieuwe, aansprekende kleurstellingen, diverse modellen en met het goede nieuws dat de V-Strom 250 en de GSX-250R nu bij de dealers zijn gearriveerd. Daarnaast wordt er een nieuw lid toegevoegd aan de SV650 familie, die door de jaren heen enorm populair is geworden omdat ze zeer levendige rijeigenschappen en een goede beheersbaarheid koppelen aan een zeer aangenaam prijsniveau.

SV650X

Met de nieuwe SV650X biedt Suzuki een prachtige optie aan liefhebbers van de populaire café-racer trend. De SV650 heeft een transformatie ondergaan die hem een zeer chique, klassieke look geeft, met een moderne twist. Het meest opvallend is de kleine bikini-fairing, die om de knipperlichten heen naar boven vloeit en die in het midden voorzien van een contrasterend zwart paneel. Samen vormen ze een fraaie omlijsting van de multi-reflectorkoplamp. De panelen zijn bovendien voorzien van sleuven, die verwijzen naar de racers zoals ze in de jaren zeventig werden gebouwd. De panelen sluiten aan op eveneens aluminiumkleurige zijpanelen, die een optische verbinding maken tussen het flyscreen en de tank, die de motor dankzij een two-tone kleurstelling en een opvallende rode bies extra cachet verleend. De inhoud van de tank is overigens vergroot van 13,8 naar 14,5 liter.

Sportieve zit

Zoals het een café racer betaamt is ook de zitpositie van de SV650 sportiever dan bij de standaard modellen. Daartoe is het standaard buizenstuur vervangen door iets lagere clip-ons, waardoor je iets meer voorover in de “aanvalshouding” zit. Dat zitten doe je op een bijzonder fraai geprofileerd “tuck en roll” zadel, dat op een zeer bescheiden zithoogte van 790 mm staat. Dit zadel heeft een zachte padding voor optimaal comfort en een opstaande achterzijde voor extra steun. Het zadel zelf is zwart, maar het duozitgedeelte is grijs, wat optisch de indruk wekt dat de motor is uitgerust met een monoseat.

Levendige V-Twin

De SV650X-rijder mag zich verheugen op een zeer levendige, sportieve rijsensatie dankzij de niet voor niets zo geliefde 645cc DOHC-V-twin. Met een zeer korte boring x slagverhouding van 81 x 62 mm kan deze dual-spark motor zich verheugen op een zeer groot toerenbereik, waardoor deze motor beheersbare, smeuïge trekkracht bij lage toerentallen met een zeer aansprekend topvermogen van
76 pk kan combineren. Het wegrijden en het manoeuvreren wordt daarbij nog gemakke-lijker omdat het elektronische injectiesysteem is voorzien van een “low rpm assist”, die zorgt dat de motor wat harder trekt als het toerental onder een minimum waarde dreigt te komen. Daarnaast is de motor voorzien van Suzuki’s bekende “Easy Start System”, dat zorgt dat de motor bij de eerste druk op de knop aanspringt. Combineer dat met een zeer economisch brandstofverbruik van 1 : 26,3 en je mag stellen dat de SV650X een juweel van een motor heeft!

Allemansvriend

De veelzijdigheid van de V-twin maakt van de SV650X een echte allemansvriend. Of je nu door het krappe stadsverkeer slalomt of dat je op een dijkweg even de wilde haren loslaat, de motor laat zich altijd spelenderwijs bedienen. Daarbij worden de prestaties van de V-Twin ondersteund door een zeer reactief rijwielgedeelte. De basis hiervan is een zeer stabiel en licht vakwerkframe en vering dat een uitgekiend compromis biedt tussen comfort en wegligging. Die wegligging wordt naar een hoger niveau getild door de nieuwe Dunlop Roadsmart III banden, die zowel op droog als op nat wegdek voor optimale grip en een goede stabiliteit zorgen. Een hoogwaardig remsysteem met dubbele, zwevend gelagerde 290 mm remschijven en ABS zorgt daarbij dat je als rijder altijd alles onder controle hebt.

Binnenkort bij de dealer

De SV650X staat binnenkort bij MotoPort samen met de andere modellen uit het zeer complete Suzuki gamma, waarin je altijd die motor vindt die jouw motorhart sneller laat kloppen. Ga dus snel naar MotoPort en luister naar de beat van je motorhart…