Kawasaki ZX-10R

De 998cc viercilinder van de ZX-10R krijgt in 2021een nieuwe kleptiming en een luchtgekoelde oliekoeler, alsmede een aangepast uitlaatsysteem. Samen zorgt dit voor meer piekvermogen bij een hoger toerental. Kortere overbrengingen in 1e,2e en 3e versnelling zorgen samen met een groter achtertandwiel voor een snellere acceleratie, terwijl een 'dry film lubricant' op enkele tandwielen tot een beter schakelgedrag leidt.

Het rijwielgedeelte werd eveneens verbeterd: het scharnierpunt van de swingarm werd 1 mm verlaagd, terwijl RR, de racereplica, een in hoogte verstelbare swingarmas heeft. De geometrie en de vering zijn aangepast voor beter weggedrag.

Dat alles is verpakt in nieuw uiterlijk met winglets voor meer downforce en een lagere luchtweerstand. Een bredere topkuip met Direct Projection LED koplampen en een 40mm hoger scherm zorgen voor meer windbescherming.

Achter het scherm huist een nieuw, 4,3'' TFT-dashboard met bluetooth-connectiviteit. De ZX-10RR, die titanium drijfstangen en Pankl zuigers en zuigerpennen heeft, kreeg ook een andere nokkenas en nieuwe klepveren. De RR kan 400 toeren meer draaien dan de standaard ZX-10R.



Motodrive.nl gaat stoppen

Met veel plezier hebben wij ons jaren ingezet voor motorrijdend Nederland. Met als hoogtepunten het MotoDrive Magazine, de gezellige motorbeurzen, jullie betrokkenheid op social media en natuurlijk dit online platform. Onze analoge kanalen zijn al een tijdje gestopt en nu komt ook aan motodrive.nl een einde.

De website zal nog te bezoeken en gebruiken zijn tot 1 december 2022, waarna wij afscheid nemen van een tijdperk MotoDrive. Wij bedanken alle fans, bezoekers, medewerkers en sponsoren voor het enthousiasme en inzet en wie weet tot een volgend avontuur.

Naar de website