Aprilia

Aprilia RSV4 en RSV4 Factory

De V4 van de RSV4 is groter geworden, van 1.077 cc naar 1.099 cc. Samen met een nieuw uitlaatsysteem zorgt dat voor 1 pk vermogensstijging, zodat de RSV4 nu 217 pk levert. De assistentiesystemen profiteren bovendien van een nieuwe, 6-assige IMU, waarbij er nu ook een instelbare Engine Brake Control is toegevoegd. Het APRC heeft nu 6 rijmodi, waarvan drie voor het circuit en drie voor de openbare weg. De aerodynamica is ook verbeterd dankzij nieuw kuipwerk, waarbij de winglets in de dubbellaags kuip zijn geïntegreerd. Daarin bevindt zich ook een koplamp-unit met bochtverlichting. Verder is het TFT-kleurendisplay groter en completer geworden. Tenminste, dat is wat Aprilia claimt. Uiteraard gelden de vernieuwingen ook voor de RSV4 Factory. Die biedt als meerwaarde gesmede aluminium wielen, de semi-actieve Öhlins Smart EC 2.0 vering en Brembo Stylema remmen.

Aprilia Tuono 660

Nieuw in het Aprilia-gamma is de Tuono 660 gepresenteerd. Deze halfnaakte supersport heeft een rijklaargewicht van 183 kilo bij een topvermogen van 95 pk. De 660cc paralleltwin is afkomstig uit de RS660, de echte supersport. De eindoverbrenging is bij de Tuono wel korter gekozen, voor een meer opwindende acceleratie bij een lagere eindsnelheid. Ook heeft de Tuono een hoog stuur in plaats van sportieve clipons. En uiteraard is er een keur aan elektronische assistentiesystemen en rijmodi aan board.



Motodrive.nl gaat stoppen

Met veel plezier hebben wij ons jaren ingezet voor motorrijdend Nederland. Met als hoogtepunten het MotoDrive Magazine, de gezellige motorbeurzen, jullie betrokkenheid op social media en natuurlijk dit online platform. Onze analoge kanalen zijn al een tijdje gestopt en nu komt ook aan motodrive.nl een einde.

De website zal nog te bezoeken en gebruiken zijn tot 1 december 2022, waarna wij afscheid nemen van een tijdperk MotoDrive. Wij bedanken alle fans, bezoekers, medewerkers en sponsoren voor het enthousiasme en inzet en wie weet tot een volgend avontuur.

Naar de website