Honda CB650R

Nieuws Eicma

Honda benadert de ultra-competitieve Naked klasse met de nieuwe Neo Sports Café CB650R. De klassieke Honda vier-in-lijn die gretig in de toeren klimt, is opgehangen in een lichtgewicht frame waarbij hoogwaardige componenten horen als een 41 mm Showa SFF USD vork en radiaal gemonteerde vierzuiger remklauwen.

 

Honda CB650R 2019

Uitgerust met de Honda Selectable Torque Control (HSTC), assist/slipper koppeling en een uiterst modern dashboard. De A2-ri Radiaal gemonteerde vierzuigerklauwen bedienen 310 mm wave-type remschijven en worden ondersteund door een enkele zuigerklauw op een 240 mm schijf achteraan. Twee kanaals ABS is standaard aanwezig. De aluminium velgen hebben een nieuw design en dragen een 120/70-17 band vooraan en een 180/55-17 achteraan.

Techniek Honda CB650R

De assist/slipperkoppeling zorgt voor gemakkelijker op- en terugschakelen en de Honda Selectable Torque Control (HSTC) zorgt ervoor dat er altijd een optimale tractie is.

Het stalen diamant type frame krijgt voor 2019 een update met geperste (i.p.v. gesmeden) swingarm platen. Goed voor een gewichtsbesparing van maar liefst 1,9 kg. Er is een stijfheidsbalans die specifiek afgestemd is op het leveren van goede wendbaarheid met verfijnde feedback voor de rijder.

Een benzineverbruik van 1 op 20,4 km of 4,9 liter op 100 km (WMTC mode). De CB650R haalt hiermee een bereik van ruim 300 km uit de 15,4 liter benzinetank.

De nieuwe CB650R zal beschikbaar zijn in vier kleuren:
Graphite Black
Candy Chromosphere Red
Matt Crypton Silver Metallic
Matt Jeans Blue Metallic