Indian FTR 1200 & FTR 1200 S

De Flat tracker voor de weg

Indian Motorcycle, America’s First Motorcycle Company, onthult de nieuwe standaard in Amerikaanse motorfietsen: de FTR 1200 en FTR 1200 S. Het FTR platform betekent voor Indian een nieuwe weg; één die gehoor geeft aan de roep van een grote groep enthousiaste volgers en motorrijders om een nieuw type motorfiets van Indian: de flat tracker voor de weg te produceren.

Indian FTR 1200 en FTR 1200S

De FTR 1200 en FTR 1200 S vinden hun inspiratie in de historie en het succes van het merk Indian Motorcycle in flat track racing. Kenmerken in de styling en het design van de kampioensfiets, de FTR750 racer, zijn dan ook terug te vinden in de FTR 1200 en FTR 1200 S. net als stylinghints van de FTR1200 Custom, de designstudie die Indian een jaar geleden voor het eerst toonde en die duidelijk maakte hoe een flat track-bike voor de straat er uit zou kunnen zien. Het platform is de basis voor een Amerikaanse motorfiets die recht doet aan de flat tracker-stijl én die de prestaties levert die je mag verwachten.

Naast het opvallende design kennen de nieuwe modellen een reeks premium kenmerken en technologieën. De FTR 1200 en FTR 1200 S modellen beschikken over volledige LED-verlichting, inclusief een nieuwe koplamp die het front van de twee nieuwe motoren een heel eigen gezicht geeft, een USB-poort voor snelladen van mobiele apparaten en cruise control voor extra comfort. De aandrijving van beide nieuwelingen komt van een krachtige vloeistofgekoelde 1203cc V-twin met circa 120 PK (90 kW) en 115 Nm aan koppel.

 

De FTR 1200 S heeft nog meer te bieden


• Volledig instelbare piggy-back voor- en achterophanging met in te stellen voorspanning, compressie en terugvering zodat berijders hun motorfiets kunnen aanpassen aan hun eigen rijstijl
• 4,3-inch aanpasbaar Ride Command LCD-scherm met Bluetooth
• Hellingshoekafhankelijke stabiliteitscontrole, ABS tractiecontrole en systemen die het liften van het voorwiel tegengaan, voor extra vertrouwen en controle
• Drie rijinstellingen (Sport, Standard, Rain) met een eigen gasrespons- en tractiecontroleniveau